Saturday, October 13, 2012

What is Rebate? 리베이트가 무엇인가?



Here is one post explaining about the Rebate. 

"A rebate is a type of sales promotion marketers use primarily as incentives or supplements to product sales. The mail-in rebate (MIR) is the most common.

A MIR entitles the buyer to mail in a coupon, a receipt and barcode in order to receive a cheque for a particular amount, depending on the particular product, time, and often place of purchase.

Rebates are offered by either the retailer or the manufacturer of the particular item. Large stores often work in conjunction with manufacturers, often requiring two or even three separate rebates for each item. Manufacturer rebates are sometimes valid only at a single store. Rebate forms and special receipts are sometimes printed by the cash register at time of purchase on a separate receipt or available online for download."

By  John Loves Jenn 
You can find the post here.

보통경우가 Mail in Rebate(리베이트)는 제조업자가 소비자를 위해 내놓는 것으로 물건자체에 달려나오는 경우도 있고 웹사이트에서 프린트아웃할 수 있는 경우도 있고 신문에서 찾을 수있는 경우도 있다.  
정해진 기간 내에  물건을 산 후에 제조업자에게 리베이트 종이에 주소와 이름등을 적고 샀다는 것을 보여주는 원본 영수증과 물건 바코드를 적어 메일로 보낸다. 그러고 나서 몇주에서 한달정도의 기간을 기다리면  정해진 금액이 수표든지 프리페이드 카드(돈이 들어간 카드)의 형식으로  메일로 와서 돌려받는 것을 말한다. 때에 따라서는 사는 즉시로 돈이 깎이는 경우도 있다.

결론으로 말하자면 소비자가 물건을 샀을 시 리베이트폼에 적혀있는데로 해서 보내면 제조업자가 그 금액의 부분이나 전체를 소비자에게 돌려주는 것이다.

* 예를 들어 위의 사진에는 요번달에 나온 Pfrizer 리베이트 폼이 신문에 끼워나왔어요.
세가지 해당제품을 사면 6불 리베이트 체크를 준다고 했어요.

물론 저는 지난 번에 씨비에스에서 세가지 제품을 쿠폰이랑 가게돈을 따져서 무료로 살 수 있었으니 대충 우표값빼고 $5.50 정도 Money Maker였어요.

어쨌든 대부분의 리베이트가 3가지를 요구하는데 다음과 같아요. (각각의 리베이트가 다를 수 있으니 적혀있는 글을 확인해 주셔요.)
1. The original upc codes from your qualifying pfizer product purchases 
해당되는 구입하신 물건의 바코드 (오려서 봉투에 넣으시면 되요)

2. your original cash register receipt dated 1/27/13-3/09/13( 해당 날짜) with purchase prices circled
영수증 원본에 날짜가 해당 날이어야하고 가격에 동그라미를 치셔요
3. this completed official request form (no photocopies allowed)
이 리베이트폼을 작성하신후 다같이 보내셔요. (복사하시면 안되고 원본이여야 해요)

Receive:뭘받으실 지 설명
Mail to: 보내실 주소

밑에는 이웃님의 작성사항

보통 한 주소당 하나씩만 보내실 수 있고 주소는 p.o. Box 사용하시면 안되구요.



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